Cukiereczki. Portal dla dzieci chorych na cukrzycę.

Dla nauczyciela

Wydrukuj ten artykuł Zapisz artykuł na dysk

Dzień dobry Pani Wychowawczyni!

Nie chodzę teraz do szkoły, bo jestem w szpitalu. Już wiem, dlaczego ostatnio tak źle się czułem, dużo piłem, często chodziłem do toalety, gorzej się uczyłem. Moja Pani Doktor powiedziała mi, że to wszystko spowodowane było wysokim poziomem cukru we krwi. Moja choroba nazywa się cukrzyca typu 1 i polega na tym, że moja trzustka nie produkuje insuliny. Ale na szczęście w dzisiejszych czasach, dzięki insulinie, którą muszę wstrzykiwać takim fajnym długopisem (zwanym penem) lub pompą insulinową, będę mógł normalnie żyć - chodzić do szkoły, bawić się, uprawiać sport. Teraz w szpitalu Pani Doktor i pielęgniarki uczą rodziców i mnie jak mam dbać o swoje zdrowie, jak mierzyć poziom glukozy we krwi, robić zastrzyki z insuliną, zdrowo się odżywiać. Trudno to wszystko zapamiętać, ale myślę, że z czasem się nauczę i przyzwyczaję. Może się zdarzyć, że jak dam za dużo insuliny, to w czasie lekcji może mi się zrobić słabo i będę musiał szybko wypić coś słodkiego. Proszę o tym powiedzieć wszystkim nauczycielom.

Nie mogę się doczekać, kiedy wrócę do mojej klasy, do koleżanek i kolegów. Mam nadzieję, że moja choroba nie sprawi, że stanę się odludkiem. Chciałbym chodzić ze wszystkimi na spacery, do kina, wyjeżdżać na wycieczki.

Pozdrawiam Panią, koleżanki i kolegów. Do zobaczenia w szkole!

Uczeń:


Portal Cukiereczki

© Copyright by Marta Korbutowicz, 2007 (stworzenie portalu)

© Copyright by Michał Przybylak, 2010 (rozbudowa portalu)

Wszelkie sprawy związane z leczeniem cukrzycy powinny być skonsultowane z lekarzem diabetologiem.